Masterat Publicitate
Consultaţi pagina de admitere: Masterat Publicitate.
Masteratul Publicitate răspunde cerințelor de formare profesională din domeniul advertising-ului. Marea parte a cursurilor care asigură furnizarea de competențe practice în domeniu sunt susținute de specialiști consacrați în publicitate, care lucrează la International Advertising Association (IAA) România, Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) și în agenții precum D&D Research, Mainstage The Agency, Publicis, Screen Native, Open View Studio etc.
Construirea mesajelor persuasive, utilizarea tehnicilor de influență, promovarea brandurilor, adaptarea mesajelor publicitare la noile tehnologii de comunicare, folosirea graficii digitale pentru a crea branduri friendly – iată câteva dintre abilitățile absolvenților acestui program de studii! Angajatorii din domeniul publicității cer cel puțin două competențe din cele menționate, iar foștii absolvenți care și le-au însușit au pătruns mai ușor pe piața muncii și au avut succes în carieră.
Masteratul se adresează absolvenților din domeniul științelor sociale, economice, comportamentale, umaniste și inginerești. Cei care au absolvit științele comportamentale pot dobândi noi competențe pentru a descrie procesele psihice ale consumatorilor în relație cu diverși stimuli publicitari (mesaje, forme, culori, branduri etc.). Absolvenții domeniilor inginerești și-ar putea adăuga în portofoliu competențe în construirea unor campanii publicitare adaptate noilor tehnologii. Cei care provin din domeniul științelor sociale și economice își pot utiliza abilitățile de analiză socio-demografică și psihosocială pentru a descrie profilul consumatorilor și a proiecta strategii de segmentare a pieței. Absolvenții de studii umaniste își pot perfecționa abilitățile de construire a mesajelor publicitare cu ajutorul metaforelor și stilurilor narative. Nu în ultimul rând, schimbul de idei din cadrul comunității masteranzilor de publicitate FCRP, indiferent de profilul studiilor, poate contribui la antrenarea abilităților persuasive și creative necesare unei cariere în domeniul advertising-ului.
În timp ce urmează cursurile de master și după absolvire, cei care optează pentru acest program pot alege dintr-o gamă largă de profesii din domeniul advertising-ului: manager agenție de publicitate, brand account manager, online brand manager, mobile advertising manager, media researcher, art director, copywriter, strategic planner etc. De asemenea, absolvenții pot lucra în cadrul departamentelor de comunicare/marketing/publicitate din companii private cu alt obiect de activitate decât comunicarea, precum și în cadrul direcțiilor de comunicare publică/promovare din instituții publice și ONG-uri.
Cel puțin patru principii ghidează oferta educațională a acestui program de master vocațional: cerințele angajatorilor din domeniul advertising-ului, așteptările studenților, programele similare de master din UE și SUA, dinamica noilor tehnologii și a industriei de publicitate.
Dintre disciplinele cuprinse în cadrul programului de Master Publicitate menționăm:
Anul I
Publicitate (conf. univ. dr. Dan Petre), Mass-media și societatea (conf. univ. dr. Flavia Durach, asist. univ. dr. Cătălina Nastasiu), Marketing și comunicare de brand (lector univ. dr. Bianca Cheregi), Creație publicitară (conf. univ. dr. Dan Petre), Client service în publicitate (c.d.a. Cătălin Albu), Practică în publicitate I: Publicitate în mediile digitale (c.d.a. drd. Costin Radu), Strategii de promovare in e-business (lector univ. dr. Raluca Ciochină), Metode de cercetare în științele comunicării (conf. univ. dr. Valeriu Frunzaru), Strategie. Planificarea campaniei de publicitate (c.d.a. dr. Răzvan Mătășel).
Anul II
Planificarea reclamelor în media (c.d.a. Arina Ureche), Copywriting (c.d.a. Mugur Pătrășcu), Managementul evenimentelor (c.d.a Mădălin Nițiș), Psihosociologia publicității (conf. univ. dr. Alina Duduciuc), Practică în publicitate II: Design și artă vizuală în publicitate (c.d.a. Alexandru Icodin), Etică și legislație în publicitate (c.d.a Victor Dobre), Branding (c.d.a. drd. Raluca Predoi), Inovare în industriile creative (conf. univ. dr. Cristina Leovaridis), Metode și tehnici de elaborare a lucrării de absolvire (lector univ. dr. Mădălina Boțan).
Planuri de învăţământ, studii universitare de masterat, zi și IFR 2023-2025 - click aici.
Planuri de învăţământ, studii universitare de masterat, zi și IFR 2024-2026 - click aici.
Dintre absolvenții acestui masterat care activează în domeniul publicității și în domenii conexe:
Radu Costin – Brand Strategist &Digital Marketing Consultant, anterior Managing Director, Saatchi&Saatchi+The Geeks
Roxana Antimiu - International Marketing Junior Specialist OMV Petrom
Andrei Pascale – Founder&Art Director, IdeaStoria
Olivia Pop – Digital Copywriter, Hogarth&Ogilvy
Ane-Mary Josceanu – Social Media Marketing Specialist, Radio ZU
Cătălina Groza – Freelance Copywriter
Ana-Maria Ruiu - Creative Owner la Savelli Communication, c.d.a. drd. FCRP.
Vă așteptăm pe paginile de Facebook și de Instagram ale masteratului.
Alte informații suplimentare despre programul de master Publicitate puteți obține de la coordonatorul masteratului, conf. univ. dr. Cristina Leovaridis, la adresa de email [email protected].